Bidadari Ku

Bidadari Ku

Monday, January 25, 2010

Kenapa Perlu Ada Mulut Jahat?


Oh, kawan ku... apa lagi ni? Tak habis lagi? Kenapa mulut dan hati mu jahat sangat ni? Tolong la jangan hasut menghasut... tolong buang perangai busuk awak jauh2...Jgn lagakan aku dengan sahabat2 dan rakan2 serta adik2ku.

Berhenti la...wahai kawan...tak guna muka mu cantik, perangai mu mmg hodoh, hati mu bak bunga raflesia, cantik tapi hampes..bucuk ya amat...Ishk..kenapa perlu ada engkau. Aku ingat kan sudah tamat kisah ini, tolong la kawan, jangan kau menjaja2 cerita, baik kau menjaja kuih atau manisan. Katamu cukup setakat kau dan aku, tetapi kau memang bermulut jahat ... selalu rakan2 dan sahabat lain yang kena , pepagi kau dah mengganggu rakan2 dan sahabat ku, tak cukup seorang, kau jaja lagi reramai.

Ada kah kawan, kau rasa kau itu elok sangat? Setakat macam kau, bayak lagi la...berlambak mulut2 jahat cam kau. Kau mengata mereka bukan main, tapi sedarlah, kau juga tergolong dalam kumpulan ini. Sedar lah sedikit kawan, jangan lah kau terus ulangi kesilapan mu, kononnya ingin mencari keadilan, keberanian, tapi setakat menyusahkan dn memburukkan insan lain...Wahai kawan!

Berhenti...sudah...sudah..cukup! bukan main kata2 mu itu, kesian tembelang mu pecah jua. Apa tersirat oleh mu telah tersurat, aku membaca sendiri, jahat betul la...Ishk..ishkk...jahat sesangat nya. Padan lah apa yg telah jadi pada mu, padan lah apa berlaku dengan persekitaran mu, aku pon dah fed up ngan kelakuan mu, kan bagus kau pakai jer topeng yang ada banyak muker tu..jadik dah tau mmg ko banyak bermuka2..melaga2 kan sesama kawan...jahat btul la..

Jika ada kawan yang membaca, tolonglah, jaga2 persekitaran sendiri. Manusia cam ni mmg tak puas selagi tak jatuhkan sesama kawan...hati bucuk sebucuk bucuknya. Muka mmg la tak lawa mana pon, tapi kalau org memuji prasan nya lebih dari Diva Msia ni..kesian aku tgk kawan ku ini, apa pon sedar lah hendaknya kamu. Jgn sampai semua menjauh dari mu, sedangkan sekarang semua dah nyampah kat ko, ada yg kata ko ni mmg jahat tahap gaban...sampai sahabat baik pon kau bambu...dasat tul...

Ada plak tu suka nak ambik tahu rakan laawa yang lain, nak buruk2 kan kekawan, depan kawan, bukan main, buat kesian, lemah lembut, nak bantu ikhlas la konon, tapi ishk..ishk..ishk..insaf la sahabat. Biarpon aku ni banyak hutang keliling pinggang, tapi aku bukan jenis mengecil dan memperlekeh insan lain, apa plak ertinya tanda persahabatan ko? Stakat tutup buku lama bukak buku baru..dan asyik mengungkit...sedar lah..aku dan kau sendiri kenal diri memasing, sejahat2 aku, tak sampai buat apa yg telah ko buat...Ingat lah..mmg ko ekna insaf..kang lain plak ceritanya...sbb mungkin aku ni kawan ko yang terkena penganiayaan ko, kang aku doa kang..takut lain plak jadinya...heheheheheheheh..kawan..kawan...

Aku nak melayan ko pon dah maleh..setakat ko boleh la, goyang2 kaki, masuk stakat mana ko nak buat kerja jer..tapi ingat jgn kacau waktu org lain..berhenti2 lah kacau rakan2 dan kekawan dari awal pagai2 tu..semua org pi kerja sbb ada kerja..boleh ker kau berubah kawan?

Dah la..dah..asyik bebebl lak aku ni, dari luahan hati jadik benci membenci lak, apap pon , lantak la...ko nak buat apa, ko rasa apa, ko ni sapa...aku tak kisah pon. Lagi pon ko bukan ada dlm kamus or buku hidup aku, setakat cari aku bile perlu..U can get Out...heheheheheh.

Sori yer sahabat, rakan, kawan, adik2 n kakak2 ku, ini setakat luahan, jangan terasa, boleh la baca membaca, tapi jgn ikut tak baik...Mintak maap la sesangat kat kawan aku yg tak sedar2 n jahat mulut ni...mmg kau diri kau, tolong lah ubah. Jgn cakap tak serupa bikin.

LU PIKIR LAH SENDIRIK YER KAWAN ....

No comments:

Post a Comment