Bidadari Ku

Bidadari Ku

Wednesday, March 31, 2010

Alhamdulillah, Ya Allah...


Anak2 kembali ceria dan sihat, aku sudah berkurangan serangan angin dan sakit kepala, Alhamdulillah, Allah hanya menguji kesabaran aku dan suami ...


Aku juga dapat merasakan sesuatu baru dalam hidup ku, kini aku dapat merasai kehidupan, ya, bahang keindahan berkeluarga, punya suami, anak2, tapi, aku masih sangsi, aku sebenarnya takut untuk menerima kehangatan kebahagiaan ini...aku takut akan kelukaan.


Biasanya, keindahan yang setitik dlm hati ku sebagai penawar hanya dugaan nikmat kehidupan dari Allah, dan akan disusuli kesulitan, kehampaan, kehancuran dan kebinasaan hati dan perasaan ku... kenapa? kenapa perlu seketika dan sedetik cuma keindahan dan perasaan kebahagiaan ini?


Allah, tuhan ku.. aku tau dan aku pasti, tapi kenapa aku? Dugalah insan lain, kenapa kau terus menduga aku hamba mu yang kerdil dan hina ini? kenapa sinar kebahagiaan kau beri cuma seketika...malah dapat ku kira detik dan waktunya? kenapa tidak kau beri kebahagian ini untuk selamanya, atau untuk setahun dua? Allah, aku sedar, siapalah aku untuk mempersoalkan dan bertanyakan padamu? Pasti ya Allah, aku bagi mu hamba yang tidak sedar diri ...berani mempersoalkan apa yang Dikau anugerahkan...? Ampuni aku Tuhan...aku tidak layak! Aku hanya hamba mu yg tidak sepatutnya mempersoalkan...


Aku terkedu lagi, tapi, aku mula merasai... si dia sudah mula bertanya tentang diri ku, bertanya kesihatan ku, tapi mampukah ianya bertahan lama? Aku cuma mengharap, aku sedar, innsyaalah si dia mampu berubah, dan aku? Biar kehidupan dan takdir yang menentukan...


Aku tetap aku, manusia yang serba kekurangan dan sentiasa mahu lebih dalam kehidupan...namun adakah aku hamba Nya baik? Fikirlah aku...hanya aku mampu menjawap dan mempertikaikan nya...

No comments:

Post a Comment