Bidadari Ku

Bidadari Ku

Thursday, January 28, 2010

Memang aku Terduga !!!



Setiap kali aku kena cover PA atau dikenal sebagai personal assistant atau pun sebagai setiausaha, mesti aku gabra...buakan stakat gabra sikit, tahap cipan...

Aku sebagai ptpo mmg salute ngan PA2 wisma ni, bukan senang nak jaga boss dik oi...kena betul2 sabar, paham attitude boss, kena lemah lembut, sentiasa cool, sedangkan aku, mak ai...mmg gabra tahap godzilla la hari ni.

Ishk...mmg betui tindakan aku reject masa SPA bagi option aku pilih PA, ishk..mmg tak nak nyer aku deal ngan boss2 ni, bukan apa, aku tak der sifat2 positif utk jadik pa depa tu. Aku rela pilih jadik kerani or ptpo, bergelumang kerja admin and documents...sekurang-kurangnya tak ler stress bebenor mak cik kiah oi...heheheheh.

Mmg cover PA ni banyak sgt lawak dan dugaan kat aku, heheheheh, memula bab nak serve air kat ambassador2 yg tahap kehormat tetamu negara tu...bayang kan, boss mintak buat air utk 3 org, aku apa lagi, carik ler teko, pas tu bancuh air teh o...kutang2 bunyik sudu bancuh teh o ngan gula macam kat umah...lawak komer oi..ada la member baik PA lalu, tanya , Ju ko buat apa? Bancuh air la sub aku nak ni... teman punya la gelak..ngapa ? marah tul aku time tu..ko letak jer paket teh tu ngan sachet gula 1 kreamer, ngan sudu, letak air panas 3/4 cawan tu jer...punya la bebab aku ni...tu la, buat tak nak tanya dulu. Ambik ko...apa pon mmg lawak...aku nak nampak pandai, ambik buat lawak bodoh jadiknya... Ialah kat umah mak aku ajar nak bancuh air cam tu kan? Lagi pon masa nak ambik jadik ptpo depa tak ajak bancuh air utk boss n guest boss...ahaks...

K la, apa pon Ju respek kat semua setiausaha kat dunia ni, n hari setiausaha mmg patut depa dapat, tapi kan...ehem..ehem..apa la salahnya buat la gak sambutan hari kerani, yer la kan... sama jer, eh...idak ker..apa pon..tq sebab share pengalaman dan praise to Allah sbb bagi ju rasa semua pengalaman ni.

Tapi sampai masa ni, waktu ni, hati masih juga berdebar2 setiap kali kena cover PA. Yerla kena la jadik Pa yg baik, sbb kita mewakili PA2 yg lain...kang buruk plak nama PA2 wisma yang hebat2 ni...bukan senang oi, nak jadik PA...

Setakat ni harap maaf, kalau coretan ju ni mengganggu emosi sesiapa pon..any way..TABIK LA KAT PA2.....

3 comments:

  1. Alololo sweetnye kak jue...

    thanks ek sebab puji semua PA...

    ReplyDelete
  2. tabik kat kak ju jugak...huhuhuh.....

    ReplyDelete
  3. Bukan pujian sesajer ni tau eryn n ernie, tapi realiti, sapa pernah selain jawatan PA kena jadik PA, yes, kena bertukar sepenuhnya, mesti pandai buat keputusan utk boss, kena terang sesuatu dengan baik tanpa menyakiti kepentingan boss, kena good approach in everything, especially grooming. Kak ju banyak berubah sbb jadik PA sambilan ni, banyak blajar ttg grooming and kena lembut skit, walaupon namapak cam hipokrit bila jadik PA, sbb kena berubah dari personaliti kak ju, tapi Im used to it already. Apa pon TQ sbb baca coretan tu ...

    ReplyDelete