Bidadari Ku

Bidadari Ku

Tuesday, December 15, 2009

Projek Sg Merab 2

Anak2 ku bermain di pondok, tempat penternak ikan beri ikan2 nya makanan. Dari ketakutan melihat nyamuk, agas dan semut yang bayak di buah n pokok rambutan, mereka selesa bermain di sini, bersama sepupunya yang baik2. Aku bersyukur melihat keindahan yang lama aku rindukan, kehijauan semulajadi...lihatlah pokok2 itu dan rumpunan serai subur dan jua bau2 an dedaun dan air ternakan ikan yang semulajadi dan segar buatku.





















Memang seronok menikmati keindahan alam semulajadi...Dusun Buah-buahan...memang aku suka sesuatu yang baru cabaran, memetik buah rambutan yang ditutuh dari atas pokok..wah..mmg banyak n lebat buahnya, tapi jagalah...semut hitam yang beribu2 mnyerang aku, yerlah, aku memasuki kawsan dan bekalan makanannya. Semut itu juga menjaga kawsannya, anak2 ku, memang gagal..fail...bak kata mat salleh, nyamuk yang mengerumuninya dianggap anak lipas, terjerit2 melolong-lolong dalam dusun...lawk tul anak ibu ni...apa pun ni gambar bersama sepupunya...aku yg kepernatan memtik rambutan dan kawasan yang indah dengan alam yang semulajadi ciptaan Nya!




No comments:

Post a Comment